Årsmöte 2012

årsmöte2012bild1

De 11 mars höll föreningen Årsmöte med efterföljande middag. Ungefär 80 (!) av de numera ca 170 medlemmar deltog. Mötet leddes effektivt av Nettan Samuelsson. En huvudpunkt var val till styrelse där några medlemmar avgick och nya valdes in. Lotta Wahlborg återvaldes som ordförande att leda föreningen vidare också 2012.

årsmöte2012bild2

Lotta informerade om förändringar i TR (tävlingsreglementet), ungdomar berättade om ett nytt projekt de sökt pengar för inom ramen för Coola Krafter, i år på temat mental träning och vår ”mesta” lagledare Nina Rasmusson berättade både om framgångarna 2011 och planerna för 2012 då vi har ambitionen att ha bra laguppställningar både för ponny och häst på alla nivåer.

Resultatet av medlemsenkäten presenterades och vi kan konstatera att medlemmarna i det stora hela är nöjda med sin förening även om det som alltid finns plats för förbättring och det kommer styrelse och tävlingssektion att arbeta med under året. Föreningens ekonomi gicks igenom och vi kunde konstatera att resultatet för tredje året i rad överträffat förväntningarna, så det finns gott om resurser att använda till medlemsaktiviteter av olika slag 2012. Vi kommer att ha återkommande kurser för tränare på olika nivåer till rabatterat pris, vi kommer att köpa en mobil vattengrav, ha föreläsningar på olika teman och mycket mera.

årsmöte2012bild3

Till middagen delades det ut diplom till alla lag som representerat föreningen 2011. Stort grattis och tack till dem!

årsmöte2012bild4

Nytt för i år var sedan att föreningen skaffat vandringspris för de ryttare som fick utmärkelser som ”Årets ekipage” på olika nivåer från B-ponny till Senior på häst och ”Årets ryttare” på ponny och stor häst.

årsmöte2012bild5

Diplom fick också de som erövrade utmärkelserna ”Årets Unghästutbildare”,”Årets Prestation” och ”Årets funktionär”

årsmöte2012bild6

Sist men inte minst delades det ut Stimulansbidrag till de ryttare som representerat föreningen på riksnivå i olika sammanhang och Lotta fick blommor och stort grattis för att hon efter utbildning kan titulera sig B-tränare i hoppning.

Efter detta fantastiska firande av framgångar på olika nivåer där vi verkligen kan konstatera att föreningen har både bredd och topp avåts en härlig middag och sedan var det slut…………för den här gången.

Årsberättelse 2011     Resultatrapport 2011&budget 2012

Revisionsberättelse