Årsmöte 2020

02 JAN 2020 14:30
Årsmöte för Stenungsunds Hoppryttarförening hålls den 1 mars i Lättklinkerbetongs lokaler i Ucklum med start 17.00.
  • Uppdaterad: 02 JAN 2020 14:30

Motioner ska vara inlämnade senast tre veckor före årsmötet och skickas till This is a mailto link

Höjning av medlemsavgiften 2021
Svenska ridsportförbundet meddelar att premien för den medlemsförsäkring som alla medlemmar har hos Folksam kommer att höjas 2021. Så här skriver man i information till SvRF-anslutna föreningar: "Alla medlemmar i en förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet omfattas av en olycksfallsförsäkring via sitt medlemskap. Det är en trygghet och en medlemsförmån som vi har via Folksam. Inför 2021 har vi fått indikationer från Folksam att premien/avgiften kommer att höjas. Höjningen är beräknad utifrån skadeutfallet. När ni på ert årsmöte bestämmer medlemsavgiften för 2021 ta höjd för en ökning av premien med minst 20 kronor. I dagsläget beräknas ingen höjning ske 2022."
Styrelsen föreslår att medlemsavgiften i SHRF höjs med 20 kronor 2021 till 340 kronor/medlem. Om en familj har flera medlemmar; 340/medlem två, 290/medlem tre, 240/medlem fyra.

Svenska ridsportförbundet har gjort ändringar i sina stadgar som även påverkar föreningarnas stadgar, så här skriver man: "2019 beslutades om stadgeändringar, som förutom mer övergripande regleringar, också omfattar föreningarna. En förening har genom medlemskapet förbundit sig att följa stadgar, tävlingsregler och beslut fattade av överordnat idrottsorgan. Det innebär att de ändringar som beslutas av överordnad organisation gäller även om följdändringar inte görs, eller alltid behöver göras, i den lokala föreningens stadgar. Det finns dock en del aktuella följdändringar som ni föreningar uppmanas att besluta om vid era kommande årsmöten 2020. Det gäller bland annat ändringar som följer de nya värdegrundsregleringarna som gjorts både inom idrotten och ridsporten, om medlemskap och vissa grunder för uteslutning, krav på registerutdrag och om valbarhet. Vidare finns det önskemål om att göra förtydliganden i stadgarna om hantering av personuppgifter."

Med anledning av detta föreslår styrelsen ändringar i stadgarna enligt bifogat dokument som ni finner HÄR.

Årliga utmärkelser – till följande utmärkelser krävs ansökan: Årets ekipage unghäst/ungponny, stimulansbidrag, årets shooting star häst, årets shooting star ponny. Ansökan ska skickas på mejl This is a mailto link senast fyra veckor före mötet.
Mer info om utmärkelserna HÄR.

Valberedningens förslag hittar ni HÄR.

Verksamhets-, förvaltnings- och revisorsberättelserna kommer att anslås här på hemsidan senast en vecka före årsmötet. Eventuella förslag från styrelsen samt motioner anslås också på hemsidan senast en vecka före mötet.

Vänliga hälsningar
Styrelsen

P.S. Vi vet att årsmöte ska hållas senast sista februari men vi har fått dispens från distriktet för att det inte ska krocka med Gothenburg Horse Show :-)

Skribent: Annika Grundberg